Van New York naar New Orleans! :) - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Francis Voet - WaarBenJij.nu Van New York naar New Orleans! :) - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Francis Voet - WaarBenJij.nu

Van New York naar New Orleans! :)

Door: francisvoet

Blijf op de hoogte en volg Francis

01 Mei 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

Hoi allemaal!

Er zijn alweer bijna twee weken voorbij, dus tijd voor mijn eerste verslag ;). We hebben al zoveel meegemaakt, maar ik zal het proberen zo kort mogelijk te houden ;).

Inmiddels ben ik redelijk gewend aan de Amerikaanse cultuur; het ongevraagd 'refillen' van mijn drankje (de halve liter die ik met moeite wegkreeg), continue te horen krijgen bij elke stap die ik zet: 'mind your step' en iedere Amerikaan overal vraagt: 'Hi! How are you?!' 'Good! How are you?!' en vervolgens geen antwoord meer terug te krijgen..maar de Amerikanen zijn heel gastvrij, en ik vind het gelukkig niet irritant:).

We hebben een prima heenvlucht gehad; had mijn tas niet gewogen voor vertrek, maar op Schiphol vertelden ze me dat hij 12 kg.woog, prima dus! Tijdens de overstap in Parijs kreeg ik een flinke kieteldood/controle van de security, maar aangezien ik de slappe lach kreeg, zagen ze me niet aan voor crimineel en wisten ze niet hoe snel ze mij moesten laten doorlopen ;).

NYC: na de vlucht, trein en metrotrip (na ong. 20uur reizen)zijn we r. hostel gelopen; bepakt en bezakt zijn we per ongeluk de verkeerde kant op gelopen, waardoor we midden op Times Square terecht kwamen, oeps! We zijn in totaal 4 dagen in New York geweest en hebben we alle spots bezocht; Central Park, 9/11 memorial (heel indrukwekkend!), China town, Little Italy, Times Square, stand-upcomedian, Greenwich Village, Soho, Wall street, met de ferry r.vrijheidsbeeld + Staten Island gegaan en de laatste dag het Empire State Building bezocht. Ook leuk was een tentje waar we de eerste avond hadden gegeten; een restaurant waar obers serveren + dansen+zingen op de tafels (zijn musicalsterren die evt.worden doorgestuurd naar Broadway). En of course hebben we ook nog veel geshopt:-).

Na NYC zijn we met de bus r. Philadelphia gegaan. Na de beroemde 'cheesesteaks (shoarma op stokbrood met kaas, mjammie!)' lekker gechilld in een te cool hostel met gratis bier! De dag erna zijn we naar de 'Old City' van Philly gegaan; mooi, groene stad met veel oude, kleurrijke gebouwen. Tijdens het chillen in een park konden we de eekhoorns uit onze hand laten eten, was cool!

's Avonds zijn we weer met de bus r.Washington D.C. gegaan; na het eten waren we bij een bushalte aan het wachten. Er stopte politie om te vragen wat we in hemelsnaam (!) aan het doen waren, aangezien het een van de meest crimineelste wijken in Washington bleek te zijn...whoops! Tijdens de 3 dagen in Washington hebben we o.a. flink wat cultuur gesnoven; hebben het Capitol, White House + aantal musea bezocht. Ook nog lekker gechilld in parkjes etc. Opvallend hier was dat we bijna de enige blanken waren,en iedereen om ons heen een tattoo had. In de bus merkten we dat echt iedereen zich bemoeide met elkaar, bv. een vrouw die ruziend aan het bellen was, werd aangemoedigd door een aantal die om haar heen zaten: 'youuuu go girl!!'. Gek dat dit de hoofdstad van de U.S.A. is, veel te zien, maar vrij statische gebouwen + of course oneindig veel bewaking.

En toen was het moment aangebroken dat we een 26 urige (!) bustrip gingen maken r. Memphis, de stad van de Blues. Maar het viel mee; we kwamen 's avonds uitgeput aan midden op Beale street(hoofdstraat van Memphis); daar echt het meest vieze voedsel OOIT op en erna richting ons Motel gegaan. In Memphis hebben we Sun Studio bezocht (waar Elvis zijn eerste opnames had), en zijn we naar Graceland gegaan, waar Elvis' huis nog te bezichtigen is.

Dag erna hebben we auto gehuurd en zijn we r. Leland gereden, waar we bij kennissen van Renee konden slapen. Bij aankomst kregen we een mega lekkere maaltijd('drunken chicken'; ja, echt zo'n kip (zonder kop) die geroosterd werd op de bbq, waar een blikje bier in was gezet ;); alles was 'homemade', genieten dus! 's Avonds nog rondleiding gehad door Blues museum, dag erna nog lekkere duik in hun zwembad genomen, en uiteindelijk met de auto r. New Orleans gereden, waar we 3 nachten blijven slapen. Dit hostel hier is geniaal; mega grote achtertuin waar je lekker kan chillen (aangezien het ongeveer 30 graden is hier, hebben we het nodig). Vanmorgen hebben we de 'Katrina' tour gedaan; kregen alle spots van New Orleans te zien, inclusief de wijken/huizen die het meest verwoest waren door de orkaan Katrina in 2005 (80% van New Orleans heeft onder water gestaan!).

De rest van onze trip hebben we gisteren gepland; we vertrekken morgen met de trein naar El Paso (bij Mexicaanse grens), erna huren we weer een auto en rijden we r. de national parcs. Dan blijven we een paar dagen in Las Vegas. Hierna gaan we met de bus r. San Diego, waar we bij een kennis kunnen slapen. Vanaf San Diego gaan we met een auto in ongeveer 10 dagen r. San Francisco. We hebben echt al bizar veel gezien en meegemaakt, maar we vermaken ons helemaal prima! Heel lekker weer, doen waar we zin in hebben en echt heel cool om zoveel verschillende steden te ontdekken.

Hoorde dat het in NL ook goed weer is, hopen dat dit zo blijft.

Take care!!!

Liefs Francis

• 01 Mei 2012 - 21:40

Lisa:

Wauuww fransje!!! Klinkt helemaal geweldig! Super dat je al zo veel gezien en gedaan hebt en dat het zo goed met je gaat! Geniet er van schat!
    Dikke kus xxx

• 02 Mei 2012 - 06:13

Bregje:

Mooi verhaal, Frans! X

• 02 Mei 2012 - 06:49

Aniek:

Haa nichtje,
    Dat klinkt allemaal echt geweldig! Ga zo door en nog veel plezier!
    X

• 02 Mei 2012 - 08:12

Hilde:

Haha, volgens mij heb jij vakantie nodig als je terug komt.....jullie doen idd ontzettend veel!

Geniet ervan!
    Liefs Hilde

• 02 Mei 2012 - 09:40

Ad En Tonny:

Even een testje doen, want het lukt niet helemaal, om een reactie te plaatsen!!!!

• 02 Mei 2012 - 09:47

Ad En Tonny:

Hoi Francis en Renee,
    We hebben je verslag gelezen: ziet er goed uit. Wat je in 14 dagen al zoal kunt doen!! We zijn jaloers op je.
    Hier in Holland is het slechts 1 dag mooi weer geweest( Koninginnedag!!) We lazen, dat je veel cultuur gesnoven hebt: dat is toch wel het enige, wat je gesnoven hebt?????!!!!!
    Weet je, hier in Grave zijn ook mooie gebouwen en er is ook criminaliteit, dus zoveel verschil is er niet met de U.S.A!!
    We blijven je volgen en : God bless you and we love you...
    Uncle Ad and Aunt Tonny.

• 02 Mei 2012 - 11:29

Jo Voet:

Wie veel reist kan veel verhalen. Ik merk dat jullie het maximale uit deze reis halen. Prima!

• 02 Mei 2012 - 12:14

Dorien Toebast:

Wow! Francis, klinkt allemaal GEWELDIG!! Geniet ervan nichtje en let een beetje op elkaar! xx

• 02 Mei 2012 - 12:18

Lotte:

Fransje!!

Leuk om te lezen! Ik ben benieuwd naar de foto's! Hier in Nederland hebben we inderdaad ook 1 hele dag mooi weer gehad, haha. Maar hier gaat alles gewoon z'n gangetje, ik ga je zo nog even mailen met uitgebreider verslag! ;) Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Liefs Lotte

• 02 Mei 2012 - 19:44

Broertje (Bart):

Zussie, ik ben zo trots op je!
    Super he, om zo de weide wereld in te trekken; af en toe wat te twijfelen of bang zijn voor het onbekende, maar uiteindelijk vooral genieten van de vrijheid en de rare en indrukwekkende verhalen die je meemaakt. Ik herken het heel erg van mijn reizen! Ik denk dat het dadelijk ook heel leuk is om een vast groepje in San Francisco te leren kennen (ga in ieder geval naar Alcatraz!). Maar goed, dat komt later.

Voor nu: alle zaken die je in NY hebt gedaan; heel herkenbaar; ik vond 9/11 ook echt indrukwekkend! Afgelopen week hebben de Freedom Towers het hoogste punt van NY bereikt trouwens (boven Empire State building). En pas op met die eekhoorn! In San Diego heeft zo eentje me in de vinger gebeten bij het voeren ;)
    En een coole alternatieve route die je maakt! 26 uur met de bus... pfff.
    Doe de groeten aan Nina, haar kat en haar zoon Rob (heeft hij nog iets met die Braziliaanse?).

Tot snel meis; zorg dat je echt enkele keren bewust stilstaat bij alle vrijheid en onbezorgdheid die je nu hebt!
    Take care!
    xxx

• 02 Mei 2012 - 21:24

Ilse:

He Francis

Wow, echt veel gedaan zeg. En jammer dat de tijd dan zo vliegt. Geniet ervan en ik wacht weer op je volgende berichtje.

X Grote nicht Ilse

• 03 Mei 2012 - 08:03

Willemien En Bep:

Geweldig. In zo"n korte tijd al zoveel gezien. En wat een mooi verslag. We kijken weer naar het volgende uit. Pas goed op elkaar en geniet met volle teugen.
    Veel liefs Willemien en Bep

• 04 Mei 2012 - 07:17

Danique:

Ha leuke meiden!
    Zo fijn om te horen wat jullie meemaken:) Heel veel plezier nog daar! xx

• 04 Mei 2012 - 12:21

Rii:

Lieve Fransje,

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. En wat heb je al veel gedaan en gezien. (ik had ook niet anders van je verwacht)
    Onze nieuwe Kiki (Kaki) is heel gezellig, dus iets leuks om naar uit te kijken;)
    Veel plezier nog en ik wacht op het volgende verhaaltje! lfs rii

• 06 Mei 2012 - 10:28

Sjaak En Mia:

Hoi Francis, wat leuk om te lezen!
    Ben je Renée nog niet zat na zoveel tijd continue samen?;)
    Als jullie in San Francisco aankomen heb je ong. 4455 mijl door de VS afgelegd...
    Dit is een belevenis om nooit te vergeten. Geniet ervan en pas goed op elkaar, groeten, Sjaak en Mia.

• 06 Mei 2012 - 12:40

Tante Johanna:

fijn om zoveel te zien.Geniet maar lekker!
    ik ben met Heleen 3 dagen in Lissabon geweest!
    Heel fijn!
    Groetjes!

• 09 Mei 2012 - 17:15

Gerda:

Hey Fransje, dat ziet er geweldig uit, zo"n reis!!
    Geniet ervan.

Groetjes je tantetje.

• 10 Mei 2012 - 17:42

Broer:

Zussie! Ik ben trots op je! Jammer dat net dat ene punt waar ons mam zich het meeste zorgen om maakte (naief in een criminele buurt hangen) mislukt is ;)

Zoals ik al wappte gaat hier alles z'n gangetje! Zondag moederdag vieren zonder jou :(

Ik kijk uit naar je volgende berichtje/wappje!

Geniet er (heel bewust) van!!

xx Broerlief!