Van Hawaii naar huis! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Francis Voet - WaarBenJij.nu Van Hawaii naar huis! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Francis Voet - WaarBenJij.nu

Van Hawaii naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Francis

24 Juli 2012 | Verenigde Staten, Berkeley

Hoi allemaal!

Inmiddels ben ik alweer een week (!) in Nederland. Echt bizar hoe snel de tijd gaat; niet alleen tijdens mijn reis, maar ook hier in NL.
Nadat ik vorige week dinsdag weer veilig was geland in Schiphol, een flink aantal uur heb bijgeslapen, heb ik nog flink genoten van de Zomerfeesten en een festival :). Dit verslagje zal mijn allerlaatste zijn van mijn reis. Dmv deze verslagen heb ik een mooi dagboekje voor later bij elkaar getypt ;). Na mijn vorig verslag getypt te hebben, had ik een paar uur geslapen en erna ben ik samen met Juul r. het vliegveld van Oakland gegaan om r. Hawaii te vliegen! We wisten beide niet zo goed wat ons te wachten stond, maar echt iedereen die we spraken was mega enthousiast en had mooie verhalen en tips. We kregen te horen dat Hawaii uit 8 eilanden bestaat, waarvan niet alle eilanden bezocht kunnen/mogen worden door toeristen. Maar gelukkig waren de eilanden Oahu en Maui waar ik heen ging, wel toegankelijk voor toeristen :).

Na een vlucht van 6 uur (afstand van oakland naar honolulu is bijna 4000 km!) zijn we veilig aangekomen en waren we binnen 2 uurtjes in ons hostel. Toen me werd gevraagd om te betalen voor de overnachtingen, kwam ik erachter dat ik mijn pinpas EN creditcard vergeten was (ik weet het: zo ongeveer belangrijkste naast je paspoort, maar ik had ze per ongeluk in mijn kamer in Berkeley laten liggen). Gelukkig had ik Juul bij me en heeft ze me wat kunnen lenen ;). Het was inmiddels al donker, dus we hebben nog even lekker bij het water gezeten, en erna naar bed gegaan (tijdsverschil is 3 uur, dus we waren redelijk moe). We hebben 3,5 dag doorgebracht in Oahu (populairste eiland, waar ook Honolulu, hoofdstad van Hawaii ligt). Juul en ik hadden een hostel geboekt, 1 block van het strand vandaan, in Waikiki, was echt een super locatie :). De eerste dag hebben we de hele dag lekker genoten van de zon, zee en strand. Het was echt een plaatje; prachtige witte stranden, palmbomen en helder blauw water met uitzicht op bergen en de vulkanen. De dag erna hebben we een scooter gehuurd en lekker rondgereden over het eiland. 's Avonds zijn we nog naar een typische 'Hula' show geweest; van die dansende kinderen/mannen/vrouwen in van die typische rokjes en slingers, was leuk om mee te maken :). De 3e dag hadden we onszelf ingeschreven om met een aantal anderen van het hostel een tour te maken naar de 'North Shore'. We zaten met een stuk of 8 man in een busje en reden langs de 5 mooiste/populairste stranden, en zijn o.a. naar een strand geweest waar jaarlijks bekende surfwedstrijden worden gehouden en de golven 18 meter hoog kunnen zijn! Verder hebben we iedere dag heel lekker ontbeten/avond gegeten op de mooiste plekjes :). Vanaf minuut 1 voelde het echt als vakantie; alle inwoners waren heeel relaxt, haasten was verboden, en er hing een hele gezellige sfeer. Toen was het helaas alweer maandag en vertrok Juul alweer r. Berkeley. Ik heb deze dag nog gesurft en ben erna r. het vliegveld gegaan om naar het eiland Maui te vliegen.

Deze vlucht duurde maar 20 (!) minuten, maar er is geen andere mogelijkheid om het eiland te bereiken, omdat het te gevaarlijk is om met een boot te varen omdat er harde windstoten zijn. De vlucht ging dus gepaard met flinke turbulentie, wat de eerste minuten even schrikken was. In het vliegtuig zaten maar een stuk of 30 mensen, dus het was een gezellig tochtje :). Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik moest voorstellen bij dit eiland, maar een jongen die ik had ontmoet vertelde dat het prachtig was en er een goedkoop hostel was die iedere dag gratis tours aanboden; perfect! Na een paar uur OV'en kwam ik aan bij het hostel; ik hoorde dat het in een gevaarlijke buurt lag, dat er die dag ervoor een toerist in elkaar was geslagen op straat, etc. Mij werd dus sterk afgeraden om alleen op pad te gaan en aangeraden om 's avonds in het hostel te blijven. Ik ben 4 dagen meegegaan met een tour, die echt de moeite waard waren! We zijn naar prachtige stranden geweest, red & black sand beaches gezien, flinke hikes gelopen, rain & bamboo forests en watervallen gezien, snorkeltochten gemaakt, paddleboarding gedaan, en stadjes zoals Lahaina en Hana bezocht en mooie zonsondergangen gezien. In 3 dagen tijd heb ik de hele west, noord en oostkust gezien. We vertrokken iedere ochtend rond 10/11 en kwamen rond 20.00 uur terug. Dit eiland bestond echt uit een prachtige natuur, en de inwoners waren niet echt blij met de komst van toeristen, dus het was redelijk 'rustig' op dit eiland. Wel wonen er veel bekende mensen; zo hebben we een van de huizen van Oprah Winfrey en Mel Gibson gezien. Het is moeilijk om uit te leggen hoe het eruitzag, maar op FB heb ik een aantal foto's geplaatst. Soms voelde het wel heel gek dat ik op een eiland was, waar je vanuit het strand het volgende eiland al zag liggen, en je soms voor je gevoel alleen maar rondjes reed, en een compleet leven op een eiland afspeelde. Klinkt nu misschien raar, maar het voelde gek dat ze geen 'buren' hadden etc.

Na deze prachtige 10 dagen ben ik weer teruggevlogen naar Berkeley. Ik vloog 's nachts, maar helaas heb ik geen oog dichtgedaan. In Berkeley stond een vriendinnetje me op te wachten waarmee ik direct doorgegaan ben. We zijn de hele dag nog naar Berkeley geweest, lekker geshopt, en onze favo winkeltjes en tentjes bezocht. De dag erna ben ik met haar naar San Francisco geweest van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat ;). 's Avonds kwam de rest van de groep terug uit Las Vegas, dus hebben de hele nacht mooie verhalen uitgewisseld; tevens was dit ook mijn laatste nacht in Berkeley! En oja, deze avond kreeg ik ook een berichtje dat ik mijn cursus gehaald heb, whoehoe! :) De dag erna was het tijd om r. het vliegveld te gaan. Nadat ik van iedereen afscheid genomen had, zijn 3 andere meiden met me meegegaan naar het vliegveld, heel lief. We hebben flink wat traantjes gelaten, en uiteindelijk vertrok ik dan echt....ik had een heel dubbel gevoel. De vlucht verliep prima, en toen ik in Schiphol werd opgewacht, voelde ik me heel fijn :). Wel merk ik dat ik nog een beetje in de Hawaii sfeer zit, en nog niet zo goed tegen haasten kan ;). Het voelt goed en fijn om weer thuis te zijn, om iedereen weer te zien en te horen, maar ik mis de VS natuurlijk wel. De rondreis met Renee was prachtig, we hebben ontzettend veel gezien en geleerd. Mijn tijd in Berkeley was heel leerzaam, en leuke vrienden gemaakt waarmee ik de eerste reünies al gepland heb ;). En na de afsluitende vakantie in Hawaii ben ik heel relaxt teruggekomen. Het is een toptijd geweest, en deze reis zal ik altijd blijven herinneren. Op naar de volgende! ;)

Bedankt voor jullie lieve mailtjes en berichtjes tijdens mijn reis, vond ik heel fijn!

Een hele lieve kus en take care!

Liefs Francis

  • 26 Juli 2012 - 00:09

    Hallo Fransis:

    Hallo Francis!
    Wat heb ik genoten van je reisverslagen,ik heb ze doorgemaild naar Janneke omdat die ook een rondreis heeft gemaakt en beslist het een en ander zal herkennen.
    Deze ervaring nemen ze je niet meer af en zul je als herinnering meedragen in je verdere leven! Ik wens je het allerbeste en tot ziens!
    Je tante uit de polder,Ignatia,

  • 27 Juli 2012 - 11:25

    Bart:

    Dus je hebt toch gesurft? En?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Francis

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 2089
Totaal aantal bezoekers 20620

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 12 Juli 2014

Oeganda!

19 April 2012 - 17 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: