Van New Orleans naar Hollywood! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Francis Voet - WaarBenJij.nu Van New Orleans naar Hollywood! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Francis Voet - WaarBenJij.nu

Van New Orleans naar Hollywood!

Door: francisvoet

Blijf op de hoogte en volg Francis

16 Mei 2012 | Verenigde Staten, Hollywood

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje :-). Inmiddels hebben we alweer een hele trip achter de rug, dus het wordt weer tijd om het met jullie te delen dacht ik zo!

Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies waar ik gebleven ben in mijn verhaal, maar nadat we zijn vertrokken uit New Orleans hebben we een 30-urige (!) treinrit achter de rug naar... El Paso! We waren van plan om een flink stuk te touren, omdat we hadden gehoord dat er in Texas, naast de woestijn, niet heel veel te beleven is en we het beste zsm r. de westkust konden gaan. Aangezien we al aardig wat reisuurtjes hadden overwonnen, durfden we deze uitdaging ook nog wel aan haha. Hoe gek het ook zal klinken, vloog de trip voorbij; we hebben ons prima vermaakt in het trein 'restaurant', 'cafe' en 'loungeruimte'. Enige nadeel was dat ik slim dacht te zijn door op een 2pers. stoel in slaap te vallen, maar uiteindelijk ben ik 5x op verschillende stoelen wakker gemaakt omdat 'mijn' slaapstoelen gereserveerd bleken te zijn. Enfin, uiteindelijk prima terecht gekomen in El Paso, lekkere duik in het zwembad genomen en vroeg gaan slapen. Dag erna zijn we naar El Paso gegaan; we wilden eigenlijk de Mexicaanse grens betreden, maar aangezien de stad Ciudad Juarez (5 blokken naast El Paso) een vd meest gevaarlijkste steden ter wereld is (terwijl El Paso een vd meest veilige steden van de U.S.A. is) en het sterk werd afgeraden om als gierige Hollander een stempeltje te halen, hebben we besloten dit toch maar te laten. Dus uiteindelijk de hele dag lekker rondgelopen, gegeten en genoten van een Mexicaans muziekfestival in de stad (toevallig de eerste van het jaar).

De dag erna hebben we een auto gehuurd waarmee we r. het noorden zijn gereden om de national parcs en Las Vegas te bewonderen. Omdat de 'kleine' auto's allemaal gewassen werden (jaja), kregen we een witte Chrysler mee, prima! Onderweg zijn we gestopt bij de White Sands (we konden een aantal miles tussen witte zanden rijden, het leek wel sneeuw! Hele bijzondere ervaring, zo midden in de woestijn van New Mexico ;). Uiteindelijk kwamen we 's avonds in het stadje Holbrook aan; veel bergen, woestijn en bomen gezien. Het was een gekke ervaring om soms in een dorp te stoppen om bv. te tanken of iets te snacken, maar dan bleek het 'dorp' aan de weg te liggen en te bestaan uit 3 huizen en 2 winkels waarvan een gesloten was! Blij dat we met z'n 2en reden, aangezien we soms pas na een half uur (!) een auto zagen rijden. Zonder GPS hebben we de trip gelukkig goed overleefd ;). We ontdekten dat er een sterretje in onze voorruit zat, maar bij navraag bleek dat we onszelf daarvoor verzekerd hadden; gelukkig maar!

Na goed geslapen te hebben zijn we naar het eerste National Parc geweest; Petrified Forest, waar ook de painted desserts te bewonderen waren; prachtige, gekleurde bergen gezien. Heel fijn om na al die steden in een rustige, mooie omgeving te zijn. Eind van de middag zijn we r. Flagstaff gereden; we sliepen in een hostel dat het dichtst bij de Grand Canyon lag; ongeveer 90% liep in een degelijke beige 3/4 broek met bergschoenen en een petje op en een tasje met waterflesjes en mueslirepen, was een prachtig gezicht. Het is in ieder geval een heel knus, gezellig dorpje, maar het is wel een en al tourist. De dag erna zijn we met de auto r. de Grand Canyon gereden. We hadden mensen gesproken die er al meerdere dagen waren en keken ons met grote ogen aan toen we vertelden dat we maar een dag gingen (het is idd ook wel lastig om de ongeveer 430 km. lengte in een dag te bewonderen ;)). We hebben met de auto de South Rim bezocht (meest poopulair) en zijn met de auto op ongeveer 10 uitzichtpunten gestopt om het prachtige uizicht te bewonderen. Het uitzicht is echt prachtig; de rust en de kleuren zijn moeilijk beschrijfbaar, hopelijk kan ik de foto's snel uploaden ;). We hebben uiteindelijk de zonsondergang gezien vanuit een prachtige plek. Heb er uiteindelijk geen traan om gelaten, maar wel gigantisch genoten van het uizicht!

Na nog een nachtje in Flagstaff zijn we uiteindelijk naar Las Vegas gereden. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij de Hooverdam, waar we ook overheen gereden zijn. In Las Vegas hebben we geslapen in Circus Circus, en het was echt een circus! In het hotel waren naast de kamers ook een aantal restaurants, casino's, winkels en attractiepark met achtbaan (!) aanwezig. Het duurde dan ook 20 min. om vanaf de ingang naar onze kamer te lopen haha. Na inchecken zijn we met de auto gaan touren en hebben we alle hotspots gezien. Na het inleveren van de auto hebben we over de Strip/Las Vegas Boulevard gelopen, de beroemde waterfonteinshow van het Bellagio hotel gezien, genoten van alle drukte, winkels die open waren tot uurtje of 23.00 en uiteindelijk in slaap gevallen en gedroomd over een clown :-). De volgende dag zijn we na een ontbijtje bij Danny's de hele dag op de Strip geweest en 's avonds zijn we het casino ingedoken. We bestelden, opgetut en wel, 2 wijntjes, maar dit kosten ons 30 (!) dollar. Uiteindelijk hebben we onzelf prima vermaakt omdat de spellen aan ons werden uitgelegd en bleek dat, als je aan een tafel meespeelde, de drankjes maar 1 dollar waren! Uiteindelijk zijn we wel met minder geld naar huis gegaan dan we heen gingen ;), maar het was een gezellige avond!

De dag erna zijn we redelijk brak met de Greyhound r. San Diego vertrokken; hele trip geslapen, dus de reis vloog voorbij. We werden op het station opgehaald door Nina; dit was de vrouw waar Bart (mijn broer) een aantal jaar geleden enkele maanden heeft geslapen omdat hij voor zijn studie in San Diego was. Ze is echt zo ontzettend lief voor ons geweest; nam ons mee naar de supermarkt, zorgde voor een stevig ontbijt, en gaf ons flinke sightseeings door San Diego. De eerste nacht heeft ze een rondleiding door San Diego gegeven en aan het eind vd middag hebben we Mischa (vriend van me uit Nijmegen) opgehaald! Hij heeft enkele maanden gestudeerd in North Carolina en het kwam dus mooi uit om aan te sluiten bij ons :). We hebben die avond voor Nina en ander huisgenootje gekookt en flink bijgekletst! Dag erna zijn we wederom door Nina rondgeleid door San Diego; hebben het UCSD (universiteit van San Diego) gezien en zijn naar La Jolla geweest (super mooie badplaats met zeehonden!) en de dag afgesloten in San Diego. Zondags hebben we afscheid van Nina genomen en zijn we met de auto r. Long Beach gereden, onderweg nog genoten van een chille badplaats. De dag erna zijn we met de auto r. Venice + Santa Monica beach gereden; heerlijk genoten van het strand en uiteindelijk een fiets gehuurd om de omgeving te verkennen, was leuk! Inmiddels zijn we in Hollywood; vandaag rondgelopen in downtown L.A. en allerlei districts gezien. Onder andere ook met een lift van een hotel naar de 35e verdieping gegaan, waar we een hapje gegeten hebben (leuk detail: de bovenste verdieping draaide heel langzaam rond; dus na ons etentje hadden we een mooie sightseeing van L.A. gehad!). Ook nog een rondje gereden door Beverly Hills om de belachelijke huizen te spotten. Morgen hebben we Universal Studio's op de planning staan, schijnt ook een hele belevenis te zijn, ben benieuwd :). Door de temperatuur en palmbomen hebben we inmiddels een lekker zomergevoel! Het is hier nog niet mega warm, maar wel genoeg zon om op het strand de chillen en te verbranden ;).

De komende dagen rijden we richting San Francisco, maar zullen in enkele dagen ook nog stoppen bij badplaasten zoals Malibu, Big Sur en Santa Cruz om te chillen, zonnen en surfen! Als we de verhalen en foto's moeten geloven zijn dat witte stranden, helderblauw water en mooie palmbomen! Erna sluiten we de roadtrip af in San Francisco; Renee zal maandag al terugvliegen naar Nederland en Mischa dinsdag naar Boston :(. We vermaken ons hier dus helemaal prima, alleen is het wel echt heel jammer dat de roadtrip bijna ten einde is! Natuulijk staat er een nieuwe uitdaging voor de deur; de summer course in Berkeley! :).

Geloof dat het berichtje inmiddels redelijk lang is geworden; ik hoop in ieder geval dat jullie beetje een idee hebben hoe de roadtrip eruitziet ;). Zodra ik de mogelijkheid heb om foto's en filmpjes te uploaden, zal ik dit doen.

Take care!

Liefs Francis :)

• 16 Mei 2012 - 08:19

Bregje:

Mooi verhaal, Frans! Ben benieuwd naar de foto's!

• 16 Mei 2012 - 08:41

Mies:

Heej lieve frans! Wat heerlijk om je verslag te lezen! Klinkt super jullie trip! Jammer dat 't bijna ten einde is, maar dan weer nieuwe, leuke en mooie ervaringen! Have fun, geniet ervan en pas op jezelf;) dikke kuss!

• 16 Mei 2012 - 08:42

Aniek Voet:

Fransje, het klinkt weer fantastisch! Geniet nog van de laatste dagen met zn 3'en en succes in Berkeley.
    xx

• 16 Mei 2012 - 09:02

Lynn:

Hoi Fransje!

Super verhaal weer! Ondanks dat het hier niet zo'n super weer is, maken jouw zonnige verhalen het grotendeels goed!

Geniet er nog van!

Dikke kus voor jou en Renée
    xxxxx Lynn

• 16 Mei 2012 - 09:07

Rii:

Fransje,
    Wat een verhaal, leuk dat jullie Misha hebben gezien! Heel veel plezier nog! We missen je wel hoor tijdens de EAT dates en onze 'crea' avondjes. Helaas is het nog geen BBQ weer, dus dat hoef je nog niet te missen!
    Vnd hebben we Skarabeefeestje. Met het thema: Wat als...
    Ik ga verkleed als: als wat... ja ja moet je op de website naar de foto's kijken. Kun je een beetje meegenieten! Ik zal een mooie foto met Soof maken! lfs Rii

• 16 Mei 2012 - 18:39

Tante Johanna:

Veel plezier nog!Wij hebben weer een kleinzoon!Yannick!Alles goed!

• 17 Mei 2012 - 09:22

Hilde:

Franzl! Yeey ik heb bijna het gevoel dat ik met je mee reis. Wat super veel leuke dingen hebben jullie ondernomen! Geniet nog even!

Liefs hilde

• 17 Mei 2012 - 13:25

Broertje (Bart):

Zussie! Wat een enthousiasme en avontuur. Mooi om te lezen. La Jolla is echt fantastisch he; daar heb ik m'n 25e verjaardag met Nina gevierd ;)
    Ook echt geweldig om in Las Vegas rond te banjeren he? Je zult later merken als je films kijkt dat er super vaak een shot van Las Vegas in zit...
    Geniet nog van de laatste dagen. Universal Studios is inderdaad erg leuk (leukste park waar ik ooit ben geweest; veel spannende attracties). Zorg dat je op route 1 nog veel surft! En succes in Berkeley!
    x

• 20 Mei 2012 - 07:57

Mama:

Heb je dat gebak in Las Vegas in je eentje opgegeten? Het zag er wel lekker uit.
    xx

• 22 Mei 2012 - 21:44

Anne Huize Anna:

wooow dat gebakje!! superhuge! fijne foto's en verhaal! succes met je colleges!